English version
Dethleffs Truma
 
Kontakty Společnost Obchodní činnost Titulní stránka
Výrobní program
Fotogalerie

Nástavby pro zásobování letadel

V součastné době nabízíme tyto speciální vysokozdvižné nástavby pro zásobování letadel ve třech modelových řadách lišících se nosností nástavby a vertikálním rozsahem zdvihu nakládací plošiny.
Základem nástavby je ocelový žárově zinkovaný nůžkový mechanizmus, který nese roznášecí rám vlastní skříňové izotermické nástavby a pomocný rám přední nakládací plošiny. Stabilizaci vozidla při práci zabezpečují čtyři masivní hydraulické nohy. Každá stabilizační noha je opatřena roznášecí deskou a jištěna samostatným hydraulickým zámkem proti samovolnému uvolnění v případě poruchy v hydraulické soustavě. Z bezpečnostních důvodů jsou rovněž oba pohonné lineární hydromotory nůžkového mechanizmu opatřeny samostatnými hydraulickými zámky.
Výsuvná část nakládací plošiny je poháněna přímočarými lineárními hydromotory se sníženou pracovní rychlostí, což v kombinaci s pružným gumovým dorazem v její přední části umožňuje velmi přesné vysunutí nakládací k boku nakládaného letadla. Po obou stranách nakládací plošiny je zábradlí zamezující pádu obsluhy a nakládaných kontejnerů. V horní části skříňové nástavby jsou nad pracovní pošinou umístěny dva silné světlomety osvětlující celou plošinu se vstupní otvorem letadla. Ve vnitřní části nástavby je pracovní osvětlení trubicovými výbojkami a nouzové žárovkové osvětlení. K upevnění nákladu jsou použity standardní podélné lišty pro upevňovací popruhy
Ovládání všech pracovních prvků nástavby a jejího osvětlení je možné ze dvou nezávislých ovládacích panelů, z nichž jeden je umístěn v kabině řidiče a druhý v přední části skříňové nástavby poblíž pracovní plošiny. Součástí obou ovládacích panelů je bezpečnostní "STOP" tlačítko pro nouzové zastavení všech pracovních funkcí nástavby. Horní ovládací panel umožňuje rovněž dálkové zastavení a start motoru vozidla. Aktivita všech funkcí je signalizována pomocí kontrolek na oba panely. Stejným způsobem jsou signalizovány transportní (nulové) poloh všech pracovních prvků nástavby a bezpečnostní signál vysunutí stabilizačních nohou. Veškeré ovládací pokyny jsou nejprve předány řídícímu počítači nástavby, který nejprve vyhodnotí proveditelnost příkazu z bezpečnostního hlediska a teprve poté vydá příkaz akčním prvkům nástavby, případně řídící jednotce vozidla.
Z důvodů předpokládané životnosti vozidla 15-20 let a dosažení co největší nosnosti nástavby s ohledem na pracovní výšku je ve zdvíhané části nástavby v maximální možné míře použito materiálů na bázi polymerů případně slitin hliníku.
Jako jeden z mnoha doplňků je možné vybavit nástavbu chladící jednotkou, v tomto případě je chladící výparník umístěn ve zdvíhané skříni nástavby a základní jednotka je připevněna k rámu vozidla. Dalšími doplňky mohou být například boční dveře do nástavby, nebo zadní hydraulická nakládací plošina.

Základní technická data:
  4110 4115 5935 5930 5940
kabina full / half half full / half half full / low / drop
chassis 7,5t 10t 12t - 14t MB Atego 12t LnR 15t
min. výška plošiny 2,3 / 1,15m 1,15m 2,5 / 1,28 1,15m 2,7 / 2,5 / 2,2m
max. výška plošiny 4,1m 4,1m 5,95m 5,95m 5,95m
nosnost 0,8t 1,5t 2,5 / 3,5t 2,5t 4,5t
nosnost (max. 40km/h 1,5t 1,5t 3,5t 3,5t 4,5t
výbava 5 2,3,4,5 1,2,3,4,5 2,3,4 1,2,3,4,5
Dostupná výbava:
1)  nástavba s FNA certifikací
2)  chlazení v nástavbě
3)  manipulace s vozedlem do výšky 2m zdvihu nástavby
4)  vozidlo se vzduchovým pérováním může změnit výšku podvozku do výšky zdvihu nástavby do 2m
5)  zadní hydraulické čelo
 
let8.jpg let9.jpg
let1.jpg let4.jpg
let2.jpg let3.jpg let6.jpg
E mail: kov@kov.cz Verze pro tisk Nahoru © 2011 KOV Velim